AB ve Diğer Uluslararası Projeler
PROJELERİMİZ
DESTEKLEYEN PROGRAM | PROJE AKRONİM VE NUMARASI | PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ | BAĞLI BULUNDUĞU BİRİM | PROJE BAŞLANGIÇ | PROJE BİTİŞ | PROJE BÜTÇESİ İ.Ü./TOPLAM BÜTÇE |
---|---|---|---|---|---|---|
AB 5. ÇP | ESCAPE_TRIAL | Prof. Dr. Salim ÇALIŞKAN | CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ | 01.09.2002 | 31.05.2006 | /1.906.187 EUR |
DESTEKLEYEN PROGRAM | PROJE AKRONİM ve NUMARASI | PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ | BAĞLI BULUNDUĞU BİRİM | PROJE BAŞLANGIÇ | PROJE BİTİŞ | PROJE BÜTÇESİ İÜ / Toplam Bütçe |
---|---|---|---|---|---|---|
AB 6. ÇP | TRANSFER - 037058 | Prof. Dr. Yıldız ALTINOK | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 14.11.2006 | 10.10.2009 | 75,000.00 / 4.716.037,00 EUR |
AB 6. ÇP | EPICURE - 037315 | Prof. Dr. Uğur ÖZBEK | DETAE | 21.11.2006 | 21.12.2010 | 97,000.00 / 4.716.037,00 EUR |
AB 6. ÇP | MEDGENET - 031968 | Prof. Dr. Uğur ÖZBEK | DETAE | 01.01.2007 | 01.01.2009 | 4,635.60 / 749.000,00 EUR |
AB 6. ÇP | ORPHANET - 20066119 | Prof. Dr. Uğur ÖZBEK | DETAE | 01.01.2007 | 01.01.2010 | 40,380.73 / 32.241.600,00 EUR |
DESTEKLEYEN PROGRAM | PROJE AKRONİM ve NUMARASI | PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ | BAĞLI BULUNDUĞU BİRİM | PROJE BAŞLANGIÇ | PROJE BİTİŞ | PROJE BÜTÇESİ İÜ / Toplam Bütçe |
---|---|---|---|---|---|---|
AB 7. ÇP | BLACK SEA (UP-GRADE BS-SCENE) | Prof. Dr. Cem GAZİOĞLU | DENİZ BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 01.01.2009 | 31.12.2011 | 82.542,50 / 4.002.497,77 EUR |
AB 7. ÇP | MICROΑQUΑ | Prof. Dr. Meriç ALBAY | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ | 01.03.2011 | 30.11.2014 | 168.780,00 / 3.886.593,40 EUR |
AB 7. ÇP | COCONET | Prof. Dr. Bayram ÖZTÜRK | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ | 01.01.2012 | 31.12.2015 | 429.900,00 / 11.323.365,68 EUR |
AB 7. ÇP | PERSEUS | Prof. Dr. Bayram ÖZTÜRK | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ | 01.01.2012 | 31.12.2015 | 79.860,00 / 16.994.500,54 EUR |
AB 7. ÇP | MEDİGENE | Prof. Dr. Ilhan SATMAN | İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ | 01.01.2012 | 31.12.2015 | 62.639,00 / 4.373.149,80 EUR |
AB 7. ÇP | e-PREDİCE | Prof. Dr. Ilhan SATMAN | İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ | 01.01.2012 | 31.12.2016 | 160.000,00 / 8.244.936,90 EUR |
AB 7. ÇP | MARSite | Doç.Dr. Oğuz ÖZEL | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 01.11.2012 | 01.10.2015 | 363.420,00 / 7.769.608,60 EUR |
AB 7. ÇP | BEAN | Doç. Dr. Necmi KARUL | EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 01.02.2012 | 01.02.2016 | 196.488,46 / 2.535.750,54 EUR |
AB 7. ÇP | EMODNET Chem2 | Prof. Dr. Cem GAZİOĞLU | DENİZ BİLİMLERİ ve İŞLETMECİLİĞİ ENSTİTÜSÜ | 16.08.2013 | 16.08.2016 | 15.000,00 / 45.000,00 EUR |
AB 7. ÇP AB 7. ÇP | ENVIGUARD AB WORLDBRIDGES | Prof.Dr. Özkan ÖZDEN Yrd. Doç. Dr. Meltem KOCAMAN | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 01.12.2013 01.03.2014 | 30.11.2018 01.03.2018 | 85458,40 / 7.177.126,82 EUR 90.300,00 / 604.800,00 EUR |
DESTEKLEYEN PROGRAM | PROJE AKRONİM ve NUMARASI | PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ | BAĞLI BULUNDUĞU BİRİM | PROJE BAŞLANGIÇ | PROJE BİTİŞ | PROJE BÜTÇESİ İÜ / Toplam Bütçe |
---|---|---|---|---|---|---|
MFİB | OLKAS | Prof. Dr. Ufuk KOCABAŞ | EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 02.01.2012 | 01.01.2014 | 62.418,34 EUR |
MFİB | DEMOS | Doç.Dr. Hikmet KIRIK | SİYASAL BİLGİLER FAKÜLTESİ | 15.08.2013 | 15.09.2014 | 36.700,00 EUR |
MFİB | LİMEN | Yrd. Doç. Dr. Işıl Özsait KOCABAŞ | EDEBİYAT FAKÜLTESİ | 01.07.2013 | 30.06.2015 | 357.388,56 EUR |
MFİB | KADIN HAKLARI İNSAN HAKLARIDIR | Doç. Dr. Ufuk SEZGİN | ADLİ TIP ENSTİTÜSÜ | 01.02.2014 | 01.08.2015 | 12.550,00 EUR |
DESTEKLEYEN PROGRAM | PROJE AKRONİM VE NUMARASI | PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ | BAĞLI BULUNDUĞU BİRİM | PROJE BAŞLANGIÇ | PROJE BİTİŞ | PROJE BÜTÇESİ İÜ/Toplam Bütçe |
---|---|---|---|---|---|---|
HORIZON 2020 | BLUESCITIES | Doç. Dr. C.Melek KAZEZYILMAZ ALHAN | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 01.02.2015 | 31.01.2017 | 40.500,00 EUR |
HORIZON 2020 | LIQUEFACT | Doç.Dr.Ferhat ÖZÇEP | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 01.05.2016 | 31.10.2019 | 326.250,00 EUR |
HORIZON 2020 | MARINA | Yard. Doç. Dr. Hüsne ALTIOK | DENİZ BİLİMLERİ VE İŞLETMECİLİĞİ ENSTİTÜSÜ | 01.05.2016 | 30.04.2019 | 98.125,00 EUR |
HORIZON 2020 | CITIES-4-PEOPLE | Prof.Dr. İlhan KOCAARSLAN | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ | 01.06.2017 | 31.05.2020 | 201.110,00 EUR |
HORIZON 2020 HORIZON 2020 | ODYSSEA DEFEND | Prof.Dr. Yelda AKTAN TURAN Prof. Dr. Hüseyin YILMAZ | SU ÜRÜNLERİ FAKÜLTESİ VETERİNER FAKÜLTESİ | 01.06.2017 | 30.11.2021 | 185.625,00 EUR 8.125,00 EUR |
DESTEKLEYEN PROGRAM | PROJE AKRONİM VE NUMARASI | PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ | BAĞLI BULUNDUĞU BİRİM | PROJE BAŞLANGIÇ | PROJE BİTİŞ | PROJE BÜTÇESİ İ.Ü./TOPLAM BÜTÇE |
---|---|---|---|---|---|---|
AB Hayat Boyu Öğrenme Programı | ECOPSI | Prof. Dr. Ayla OKAY | İLETİŞİM FAKÜLTESİ | 01.10.2011 | 30.09.2013 | 19.923,00 EUR |
ERASMUS+ | e-PROFMAN | Prof.Dr.Seda MENGÜ | İLETİŞİM FAKÜLTESİ | 01.09.2015 | 01.09.2018 | 67.025,00 EUR |
ERASMUS+ | YOURNI | Yrd. Doç. Dr. Tuncer CAN | EĞİTİM FAKÜLTESİ | 01.09.2016 | 31.08.2019 | 22.636,00 EUR |
ERASMUS+ | TABLIO | Yrd. Doç. Dr. İrfan ŞİMŞEK | EĞİTİM FAKÜLTESİ | 01.12.2016 | 31.05.2019 | 31.334,00 EUR |
ERASMUS+ | EU_DO_IT | Yrd. Doç. Dr. Özlem ETUŞ | EĞİTİM FAKÜLTESİ | 01.12.2016 | 31.03.2019 | 21.805,00 EUR |
ERASMUS+ | ECOMED | Prof. Dr. Hüseyin Emrullah ÇELİK | ORMAN FAKÜLTESİ | 01.01.2017 | 31.12.2018 | 27.755,00 EUR |
DESTEKLEYEN PROGRAM | PROJE AKRONİM VE NUMARASI | PROJE YÜRÜTÜCÜSÜ | BAĞLI BULUNDUĞU BİRİM | PROJE BAŞLANGIÇ | PROJE BİTİŞ | PROJE BÜTÇESİ İ.Ü./TOPLAM BÜTÇE |
---|---|---|---|---|---|---|
IAEA | CRP Coordinated Research | Yrd.Doç.Dr. Emine Meltem OCAK DEMİRCİ | ECZACILIK FAKÜLTESİ | 08.02.2011 | 08.02.2012 | 2.500,00 EUR |
EŞ GRUP (PARTNER GRUP) Almanya-Heidelberg Max-Planck Enstitüsü | MAX-PLANCK | Doç. Dr. Burcu ÇAKIRLI | FEN FAKÜLTESİ | 01.07.2013 | 30.06.2018 | 60.000,00 EUR |
GBARES(Republic of Korea) | GINGSENG | Prof.Dr.Ahmet YEŞİL | ORMAN FAKÜLTESİ | 01.09.2015 | 31.12.2017 | 20.220,00 EUR |
University of Prishtina | HONEY | Prof.Dr.Ali AYDIN | VETERİNER FAKÜLTESİ | 01.01.2016 | 31.03.2017 | 500,00 EUR |
Association Française contre les Myopathies, "AFM-Telethon" | ATM-MG | Prof. Dr. Güher SARUHAN DİRESKENELİ | İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ | 15.03.2017 | 15.09.2019 | 12.142,00 EUR |
IAEA | STRIGA | Araş.Gör.Dr.Ayşe ŞEN | FEN FAKÜLTESİ | 06.05.2016 | 05.05.2021 | 55.577,28 EUR |
AB Çerçeve Programları ve UFUK2020
Avrupa Birliği Çerçeve Programları (AB ÇP) Avrupa’nın bilim, teknoloji, politika ve uygulamalarının uyumlaştırılması amacıyla oluşturulan Topluluk Programı’dır. İlki 1984 yılında başlatılmıştır ve dünyanın en yüksek bütçeli sivil araştırma programıdır. Çerçeve Programlar Avrupa’nın araştırma ve teknoloji geliştirme kapasitesini güçlendirmek, üniversite-sanayi işbirliğini teşvik etmek, AB üye ülkeleri, AB aday ülkeleri ve AB’nin işbirliği yaptığı diğer ülkeler ile AB politikalarına ilişkin farklı alanlarda işbirliğini geliştirmek amacıyla yürütülmektedir. Program uluslararası ortaklıklar yolu ile geleceğin teknolojilerine yön verme amacıyla oluşturulmuştur. Çerçeve Programlar, geniş kapsamlı bir bilimsel çerçeve içerisinde araştırma ve teknoloji geliştirme faaliyetlerini desteklemek için kurulan özel bir fonlama sistemi ile hayata geçirilmektedir.
2007-2013 yıllarını kapsayan süreçte AB 7. Çerçeve Programı yürütülmüş olup, Avrupa Birliği’nin yeni dönem Araştırma ve Yenilik Çerçeve Programı olan UFUK2020 (HORIZON2020) ise 2014-2020 yılları arasını kapsamaktadır. Aralık 1999’da gerçekleştirilen Helsinki Zirvesi’nde adaylığını teyit edilmesiyle birlikte Türkiye, ilke olarak aday ülkelere açık tüm AB program ve ajanslarına katılım hakkını elde etti. Bu çerçevede Üniversitemiz 2002 yılında AB 5. Çerçeve Programı ile dahil olmaya başlamıştır. UFUK2020’de kamu kurumları için tek fonlama oranı %100 olup Üniversitemizin yararlanabileceği proje türleri ve destek oranları şu şekildedir: Ar-Ge Hibeleri (Grants for R&D) projeleri, Yenilik Hibeleri (Grants for Innovation) projeleri, Destek ve Koordinasyon Eylemleri (CSA) projeleri, ERC projeleri ve Marie Sklodowska-Curie projeleri (Marie Sklodowska-Curie Co-Fund projeleri hariç).
Horizon 2020’den Hangi Kuruluşlar Faydalanabilir?
- Sanayi Kuruluşları, KOBİ’ler, KOBİ Birlikleri
- Üniversiteler, Araştırma Enstitüleri, Araştırma Merkezleri, Kamu Kurumları
- Sivil Toplum Kuruluşları, Uluslararası Organizasyonlar, Bireysel Araştırmacılar
Detaylı bilgi için www.h2020.org.tr adresinden ilgili alanın içeriğini ve çalışma programlarını inceleyiniz.
H2020’ye uygun proje türleri;
- Ar-Ge Çalışmaları
- Destek ve Koordinasyon Eylemleri
- Yenilik Hibeleri (Grants for Innovation)
- Ortak Fonlama (Co-Funding) Eylemleri
- KOBİ projeleri
H2020’ye katılmanın avantajları;
- Bilginin, yeteneklerin ve uzmanlığın ortaklaşa kullanılabileceği uluslararası bir konsorsiyum içinde yer alabilme
- İleri teknoloji geliştirilmesi
- İleri teknolojiye erişim
- Alanında uzman kilit oyuncularla işbirliği
- Yeni pazarlara erişim
- Teknolojide uluslararası standartların geliştirilmesi
- Doğru teknolojiyi ve bilgiyi transfer etme imkanı
- Kariyer gelişiminin desteklenmesi
- KOBİ’ler için dışa açılma fırsatı
- AB’yle entegrasyon sürecine katkı
- Avrupa dışındaki ülkelerle de işbirliği yapabilme imkanı
- Yapılması planlanan bir araştırmanın mali açıdan desteklenmesi
H2020 Sizin için Uygun mudur? Test Edin!
Projelerde dikkat edilmesi gereken çeşitli hususlar vardır. Aşağıda yer alan sorulara ne kadar çok “evet” cevabı verirseniz, projeniz Çerçeve Programları’na sunulmak için o oranda uygun olacaktır.
- Projeniz Avrupa odaklı mı?
- Projeniz Avrupa’nın hali hazırda bulunduğu bilimsel-teknolojik duruma katkıda bulunuyor mu? Proje sonuçlarının Avrupa’ya faydaları olacak mı?
- Projeniz yenilikçi mi?
- Araştırma projeniz kurumunuzun öncelikleri ve çalışma alanı açısından gerçekten önemli mi?
- Araştırma projenizi kullanılabilir ticari bir çıktı elde etmek ya da yeni bilgi ve en iyi uygulamayı üretmek için mi yürütüyorsunuz?
- Projeniz çok ortaklı olmaya müsait mi ve bundan faydalanabilecek mi?
- Avrupa’daki diğer kuruluşlarla işbirliğinden faydalar elde edebileceğinizi düşünüyor musunuz? (daha büyük pazarlara açılmak, risk paylaşımı, yeni irtibatlar ve yeni uzmanlıklar bağlamında)
- Büyük sorumluluk alacağınız bir konsorsiyumda çalışabilir misiniz?
- Fikri mülkiyet hakları da dahil olmak üzere proje çıktıları konusunda müzakereler yürütmeye hazır mısınız?
- Proje teklifi sunulması ve projenin yürütülmesi aşamalarında Avrupa’nın dört bir yanından konsorsiyum ortakları ile görüşmeler yürütmek için gerekli yönetimsel zaman ve kaynak ayırmaya hazır mısınız?
- Hibenin alınması halinde yönetimsel sorumlulukları yüklenmeye hazır mısınız?
- Kuralların karmaşık, prosedürlerin uzun ve başarı oranının oldukça düşük olduğu rekabetçi bir ortamda proje teklifinizi sunmaya hazır mısınız?
- 2 ila 5 yıl sürecek bir projede yer almaya hazır mısınız?
- Projeye kendiniz yatırım yapmaya hazır mısınız
En Az Katılımcı Sayısı Nedir?
Projelere minimum katılımcı sayısı ve aranan özellikler proje türüne göre değişmektedir. Çerçeve Programları’na yapılan bireysel projeler hariç tüm başvurularda aranan ana koşul, işbirliğidir. Programa dahil olan Aday Ülke kuruluşları, üye ülke kuruluşları ile aynı hak ve yükümlülüklere sahiptir. Minimum katılımcı sayısı sağlandıktan sonra projelere uluslararası örgütler ve 3. ülke kuruluşları da katılabilir.
Genel olarak, H2020 projelerinde en az 3 farklı AB üyesi ülke veya asosye ülkeden en az 3 bağımsız kuruluşun yer alması gerekmektedir.
Horizon 2020’ye Hangi Ülkeler katılabilir?
- AB Üyesi Ülkeler: Almanya, Avusturya, Belçika, Birleşik Krallık, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Güney Kıbrıs Rum Kesimi, Hırvatistan, Hollanda, İrlanda, İspanya, İsveç, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Macaristan, Malta, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovakya, Slovenya, Yunanistan.
- Asosiye Ülkeler: Asosiye Ülkeler listesinin Horizon 2020 ilk çağrıları sonrası hibe anlaşmalarının imzalanacağı sürece kadar belirleneceği öngörülmektedir: Arnavutluk, Bosna Hersek, Faroe Adaları, Makedonya Cumhuriyeti, İzlanda, İsrail, Moldova, Karadağ, Norveç, Sırbistan ve Türkiye.
- Üçüncü Ülkeler
Katılım koşulları hakkında daha detaylı bilgiye Avrupa Parlamentosu ve Konseyi tarafından çıkarılan 11 Aralık 2013 tarihli 1290/2013 numaralı yönetmelikten ulaşabilirsiniz.
H2020’de Proje Tipleri ve Fonlama Modelleri
AB Komisyonu farklı proje türleri için farklı oranlarda destek miktarları belirlemiştir. Faaliyetlerin masraflarının karşılanması için basitleştirilmiş fonlama modeli kullanılacak olup bu model, Komisyon tarafından kabul edilen masraflar için tek bir fonlama oranına dayanacaktır. 7.ÇP’den farklı olarak bir proje içindeki farklı aktivite alanlarına göre veya kuruluş tiplerine göre değişen fonlama oranları Horizon 2020’de bulunmamaktadır.
Horizon 2020 Programı kapsamındaki proje türleri ve destek oranları aşağıda yer almaktadır.
- Ar-Ge Hibeleri (Grants for R&D) projeleri : %100
- Yenilik Hibeleri (Grants for Innovation) projeleri : %70 (Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için : %100)
- Destek ve Koordinasyon Eylemleri (CSA) projeleri : %100
- ERC projeleri : %100
- Marie Sklodowska-Curie projeleri : %100 (Marie Sklodowska-Curie Co-Fund projeleri hariç)
- Ortak Fonlama (Co-Funding) Eylemleri projeleri ise %70’i bulan oranlarda fonlanmaktadır.
- KOBİ Fonlama Aracı 3 Faz’dan oluşmakta olup ilgili fazlara dair destek oranları aşağıdaki şekildedir:
- Faz 1: Sabit Destek (Lump sum) : 50.000 Avro
- Faz 2: %70
- Faz 3: Doğrudan destek yok
Erasmus+: Genel Yapı
Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında 2007-2013 yılları arasında uygulanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının yerine uygulanacak olan yeni programdır. Ağırlıklı olarak proje faaliyetlerine dayanmakla birlikte bireysel faaliyetleri de içermektedir.
Erasmus+ Programı’nın amaçları nedir, programa neden Erasmus adı verilmiştir?
2014-2020 yılları arasında uygulanacak olan Erasmus+ Programı ile kişilere, yaş ve eğitim geçmişlerine bakılmaksızın yeni beceriler kazandırılması, onların kişisel gelişimlerinin güçlendirilmesi ve istihdam olanaklarının arttırılması reamaçlanıyor.
Erasmus+ Programı; eğitim, öğretim, gençlik ve spor alanlarını kapsıyor. Erasmus+ Programı’na bu adın verilmesindeki ana sebep, kamuoyunda daha fazla tanınan, yurtdışında eğitim ve Avrupa işbirliği ile güçlü bir şekilde özdeşleştirilen önceki Erasmus programının bilinirliğinden faydalanmaktır.
Erasmus+ Programı ile Neler Değişiyor?
Erasmus+ Programı, temel amaçlar ve faaliyetler açısından bakıldığında mevcut programdan çok büyük farklılıklar içermiyor. Ancak, mevcut programın etkinliğinin arttırılması, daha kolay uygulanabilir ve sade bir yapıya kavuşabilmesi amacıyla bazı değişiklikler öngörülüyor. Erasmus+ Programı ile gelen yenilikleri şöyle sıralayabiliriz:
- Hayatboyu Öğrenme Programları bünyesinde yürütülmüş olan Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig programları ile Gençlik Programı ve 5 uluslararası işbirliği programı (Erasmus Mundus, Tempus, Alfa, Edulink ve Sanayileşmiş Ülkelerle İşbirliği Programı) da dahil edilerek Erasmus+ Programı başlığı altında toplanıyor. Tek program ile daha basit başvuru kuralları ve prosedürler getirilerek parçalı yapı ve mükerrerlikler sona eriyor,
- Yüksek lisansını yapmış öğrencilerin eğitimlerine yurt dışında devam edebilmeleri ve bilgi-yoğun bir işte çalışabilmeleri için gereken becerileri kazanmalarını desteklemek amacıyla hibe garanti programı uygulanmaya başlıyor,
- Daha önceki dönemde uygulanmış olan Yükseköğretim Alanında Sanayileşmiş Ülkelerle İşbirliği (Bilateral Cooperation), gençlik alanını da içerecek şekilde Erasmus+ Programı’nın merkezi projeleri arasında varlığını koruyor. Ancak işbirliği yapılabilecek ülkelerin kapsamı genişliyor, (İşbirliği yapılabilecek ülkeler hakkında detaylı bilgi için lütfen Erasmus+ Program Rehberi’ni inceleyiniz)
- Yeni öğretim metotları sunarak yükseköğretim kurumları ve işyerleri arasında yaratıcılık, yenilik ve girişimciliği arttırmaya yönelik büyük ölçekli ortaklıklar (Bilgi Ortaklıkları) ve sektörlere yönelik yenilikçi mesleki eğitim-öğretim metotları yoluyla istihdam edilebilirliği arttırabilmek için eğitim ve öğretim kurum/kuruluşları arasında ortaklıklar (Sektörel Beceri Ortaklıkları) oluşturulmasına imkan sağlanıyor,
- Hareketlilik ve ortaklık fırsatları yeni dönemde önemli ölçüde güçlendiriliyor ve özellikle yükseköğretim /mesleki eğitim öğrencileri, öğretmenler, eğiticiler ve gençlik çalışanları için hibe imkanları arttırılıyor.
Erasmus+ Programı Hangi Alanları Destekleyecek?
Erasmus+ Programı kapsamında desteklenen faaliyetler temel olarak 3 Ana Eylem (AE, Key Action, KA) ve 2 Özel Eylem altında toplanıyor:
ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ
Hangi Eylemler Destekleniyor?
Bu Ana Eylem aşağıdaki unsurları desteklemektedir:
- Eğitim, öğretim ve gençlik alanındaki hareketlilik faaliyetleri
- Büyük Ölçekli Avrupa Gönüllü Hizmeti etkinlikleri
- Ortak Yüksek Lisans Derecesi
- Yüksek Lisans Öğrencisi Kredi Garantisi
Bu Ana Eylem kapsamında desteklenen faaliyetlerin, ilgili katılımcılar ve katılımcı kurum/kuruluşların yanı sıra, bu türden faaliyetleri şekillendiren politika sistemleri üzerinde pozitif ve uzun süreli etkiler doğurması beklenmektedir.
Öğrenciler, çıraklar, stajyerler, gönüllüler ve gençler ile ilgili olarak, bu Ana Eylem kapsamında desteklenen hareketlilik faaliyetlerinin aşağıdaki çıktıları üretmesi beklenmektedir:
- Daha iyi öğrenme performansı;
- Güçlendirilmiş istihdam edilebilirlik ve kariyerde ilerleme beklentileri;
- Artırılmış girişim ve girişimcilik ruhu
- Kişisel gelişimin ve özgüvenin artırılması
- Yabancı dil yeterliliklerinin artırılması;
- Güçlendirilmiş kültürlerarası farkındalık;
- Aktif toplumsal katılımın artırılması;
- Avrupa projesine ve AB değerlerine karşı farkındalığın artırılması;
- Yurt dışında geçirilen hareketlilik dönemi sonrasında, gelecekteki (örgün/yaygın) eğitim veya öğretimlerde yer almaya yönelik motivasyonun artırılması.
Bu Ana Eylem altında desteklenen faaliyetlerin katılımcı kurum/kuruluşlar üzerinde aşağıdaki çıktıları da üretmesi beklenmektedir:
- AB seviyesinde/uluslararası seviyede faaliyet göstermek konusunda artırılmış kapasite: iyi yönetim becerileri ve uluslararasılaşma stratejilerinin geliştirilmesi; diğer ülke ortakları ile güçlendirilmiş işbirliği; AB seviyesinde/uluslararası seviyede projeler organize etmek amacıyla artırılmış finansal kaynak (AB fonları haricindeki) tahsisi; AB ve uluslararası seviyede projelerin hazırlanması, uygulanması ve izlenmesinde geliştirilmiş kalite;
- Öğrenciler, stajyerler, çıraklar, gençler ve gönüllülerin ihtiyaçları ve beklentileri ile uyumlu daha çekici programlar sağlamak vb. suretiyle, katılımcı kurum/kuruluşların hedef kitlelerine yönelik yenilikçi ve geliştirilmiş işleyiş şekli; eğitim ve öğretim personeli açısından geliştirilmiş yeterlilikler; yurt dışında geçirilen öğrenme dönemlerinde kazanılmış yeterliliklerin tanınması ve doğrulanması ile ilgili iyileştirilmiş süreçler; yerel toplulukların yararına etkin faaliyetler, gençleri aktif olarak dâhil etmek ve/veya dezavantajlı gruplara vb. yönelik geliştirilmiş gençlik çalışması yöntemleri ve uygulamaları;
- Kurum/kuruluş içerisinde işe bağlılığın yüksek olduğu daha modern, dinamik ve profesyonel bir ortam: iyi uygulamaları ve yeni yöntemleri günlük faaliyetlere entegre etmeye hazır; farklı sosyal, eğitimsel alanlarda ve istihdam alanlarında faal olan kurum/kuruluşlar ile sinerjilere açık; bireysel ihtiyaçlar ve kurumsal hedefler ile bağlantılı olarak personellerinin mesleki gelişimini stratejik açıdan planlayan; mümkünse, dünyanın her yerinden başarılı üniversite öğrencileri ve akademik personel çekme yeteneğine sahip.
Uzun vadede, bu Ana Eylem kapsamında desteklenen binlerce projenin karma etkisinin Katılımcı Ülkelerindeki eğitim, öğretim ve gençlik sistemleri üzerinde sistemik bir etkiye sahip olması ve böylece politika reformlarını harekete geçirmesi, Avrupa ve ötesinde hareketlilik fırsatları için yeni kaynakları çekmesi beklenmektedir.
ANA EYLEM 2: YENİLİK VE İYİ UYGULAMALARIN DEĞİŞİMİ İÇİN İŞBİRLİĞİ
HANGİ EYLEMLER DESTEKLENİYOR?
Bu Ana Eylem aşağıdaki hususları desteklemektedir:
- Eğitim, öğretim ve gençlik alanında Stratejik Ortaklıklar
- Bilgi Ortaklıkları
- Sektörel Beceri Ortaklıkları
- Gençlik alanında Kapasite Geliştirme
Bu Ana Eylem altında desteklenen Eylemlerin katılımcı kurum/kuruluşlar üzerinde, bu eylemlerin çerçevesini çizen politika sistemleri üzerinde ve organize edilen faaliyetler ile doğrudan veya dolaylı olarak ilgili olan kişiler üzerinde pozitif ve uzun vadeli etkiler yaratması beklenmektedir.
Bu Ana Eylemin kurumsal, yerel, bölgesel, ulusal seviyede veya Avrupa seviyesinde yenilikçi uygulamaların geliştirilmesine, transfer edilmesine ve/veya uygulanmasına yol açması beklenmektedir. Katılımcı kurum/kuruluşlar adına Bu Ana Eylem altında desteklenen projelerin, aşağıdaki çıktıları üretmesi beklenmektedir:
- Hedef kitlelere yönelmelerinde yenilikçi yaklaşımlar, örneğin: bireylerin ihtiyaç ve beklentileri ile uyumlu olarak daha cazip eğitim ve öğretim programları sunulması; katılımcı yaklaşımlar ve BİT tabanlı metodolojiler kullanılması; yeterliliklerin tanınması ve doğrulanmasında yeni veya iyileştirilmiş süreçler; yerel toplulukların yararına olan faaliyetlerde daha fazla etkinlik, dezavantajlı grupların ihtiyaçlarına cevap vermek ve sosyal, dilsel ve kültürel çeşitliliği ele almak için yeni veya iyileştirilmiş uygulamalar; dil öğrenme veya öğretmede mükemmellik için verilen Avrupa Dil Etiketini alma fırsatı;
- Kurum/kuruluş içerisinde daha modern, dinamik, ve profesyonel bir ortam: iyi uygulamaları ve yeni yöntemleri gündelik faaliyetlere entegre etmeye hazır; farklı alanlarda veya diğer sosyo-ekonomik sektörlerde faaliyet gösteren kurum/kuruluşlar ile sinerjiye açık; bireysel ihtiyaçlar ve kurumsal hedefler doğrultusunda personelin mesleki gelişimini planlayan;
- AB seviyesinde/uluslararası seviyede çalışma konusunda daha yüksek kapasite ve profesyonellik: daha iyi yönetim yetkinlikleri ve uluslararasılaşma stratejileri; diğer ülkelerden, diğer eğitim, öğretim ve gençlik alanlarından ve/veya diğer sosyo-ekonomik sektörlerden ortaklar ile güçlendirilmiş işbirliği; eğitim, öğretim ve gençlik alanında AB projeleri/uluslararası projeler organize etmek için daha fazla finansal kaynak tahsisi (AB fonları haricinde); AB projelerinin/uluslararası projelerin hazırlığında, uygulamasında, izlenmesinde ve takibinde daha yüksek kalite.
Ayrıca, bu Ana Eylem altında hibe tahsis edilen projeler, faaliyetlere doğrudan veya dolaylı olarak katılan kişiler üzerinde olumlu bir etkiye sahip olabilir. Örneğin:
- Daha yüksek inisiyatif ve girişimcilik duygusu;
- Yabancı dillerde daha yüksek yetkinlik
- Daha yüksek seviyede dijital yetkinlik
- Sosyal, kültürel ve dilsel çeşitlilik konusunda daha fazla kavrayış ve cevap verebilirlik;
- İstihdam edilebilirlik açısından daha iyi beceri seviyeleri ve yeni iş yaratılması (sosyal girişimcilik dâhil);
- Topluma daha aktif katılım;
- Avrupa projesi ve AB değerlerine karşı daha olumlu bir davranış şekli;
- Avrupa ve ötesindeki beceri ve yeterliliklerin daha iyi kavranması ve tanınması
- Mesleki profilleri ile bağlantılı daha gelişmiş yeterlilikler (öğretme, öğretim, gençlik çalışması vb.);
- Ülkeler arasında eğitim, öğretim veya gençlik uygulamalarının, politikalarının ve sistemlerinin daha kapsamlı şekilde anlaşılması;
- Örgün eğitim, yaygın eğitim, mesleki eğitim, diğer öğrenme şekilleri ile işgücü piyasası arasındaki iç bağlantıların daha iyi anlaşılması;
- Mesleki gelişim konusunda daha fazla fırsat;
- Günlük çalışmada daha fazla motivasyon ve tatmin.
Sistemik seviyede, bu eylemlerin modernizasyonu harekete geçirmesi; eğitim, öğretim ve gençlik sistemlerinin günümüz dünyasının temel sorunlarına (istihdam, ekonomik istikrar ve büyümenin yanı sıra demokratik hayata aktif katılım) daha iyi cevap verebilmesi beklenmektedir. Dolayısıyla bu Ana
Eylemin etkisi ile ilgili beklentiler şu şekildedir:
- Avrupa ve ötesinde eğitim, öğretim ve gençlik çalışmasında artan kalite: daha yüksek mükemmellik ve cazibe seviyelerini, dezavantajlı kişiler de dâhil herkes için daha fazla fırsat ile birleştirmek;
- İşgücü piyasasının ihtiyaçları ve sunduğu fırsatlar ile daha uyumlu eğitim, öğretim ve gençlik sistemlerinin yanı sıra iş dünyası ve toplum ile daha sıkı bağlar;
- Özellikle girişimcilik, dil yeterlilikleri ve dijital beceriler olmak üzere, temel ve çapraz becerilerin sağlanması ve değerlendirilmesinde iyileşme;
- Yetkinlik ve yeterliliklerin tanınması, doğrulanması ve şeffaflığına ilişkin Avrupa referans araçlarının daha gelişmiş kullanımı ile birlikte, ulusal seviyede farklı eğitim, öğretim ve gençlik sistemleri arasında daha fazla sinerji ve bağlantının yanı sıra daha iyi bir geçiş
- Öğretme, öğrenme ve değerlendirmeye destek amacıyla yeterlilikleri, yeterlilik bileşenlerini ve müfredatı tanımlarken, öğrenme çıktılarının kullanımının teşvik edilmesi;
- Eğitim, öğretim ve gençlik alanlarında kamusal idarelerin yeni ve daha fazla sayıda bölgeler arası ve sınır ötesi işbirliği yapması;
- Eğitim, öğretim ve gençlik sistemlerinin BİT’leri ve açık eğitim kaynaklarını daha stratejik ve entegre şekilde kullanması;
- Yenilikçi öğretme yöntemleri aracılığıyla dil öğrenme konusunda daha fazla motivasyon ve işgücü piyasasının gerektirdiği dil becerilerinin pratik kullanımına yönelik daha iyi bağlantılar;
- Her sistemde uygulama, araştırma ve politika arasında daha güçlü etkileşim.
ANA EYLEM 3: POLİTİKA REFORMUNA DESTEK
HANGİ EYLEMLER DESTEKLENİYOR?
Ana Eylem 3 eğitim, öğretim ve gençlik alanlarında politika reformunu destekleyen çok sayıda eylemi kapsamaktadır. Bu eylemler Yürütme Ajansı tarafından yönetilen belirli teklif çağrıları aracılığıyla veya doğrudan Komisyon tarafından uygulanmaktadır. Söz konusu eylemlerin kısa bir açıklaması aşağıda yer almaktadır. Daha fazla bilgi Avrupa Komisyonunun, Yürütme Ajansının ve Ulusal Ajansların internet sitelerinde mevcuttur. Diğer Eylemler şunlardır:
Kanıt toplama, analiz ve akran öğrenme de dâhil, eğitim, öğretim ve gençlik alanlarında bilgi. Özellikle:
- Tematik ve ülke bazında uzmanlık, Eurydice tarafından yürütülen faaliyetler aracılığıyla yapılanlar da dâhil, politika konuları ve reformları ile ilgili çalışmalar,
- Avrupa’da dil yetkinliklerinin gelişimi de dâhil, ülkelerin belirli eğilim ve gelişmeleri izlemeye yönelik Avrupa düzeyindeki/uluslararası düzeydeki araştırmalara katılımına destek
- AB Başkanlığı etkinlikleri, konferanslar ve yüksek seviyede toplantılar
- Deneyim ve iyi uygulama paylaşımları ve akran değerlendirmeleri
- Açık Koordinasyon Yöntemlerinin uygulanmasına destek.
Yenilikçi politika beklentileri içinde olmak ve uygulamalarını hazırlamak için ileriye dönük girişimler. Bunlar
a) politika geliştirme konusunda temel paydaşlar tarafından yürütülen geleceğe yönelik işbirliği projeleri ve
b) sağlam değerlendirme yöntemlerine dayanarak üst düzeyde kamu idareleri tarafından yürütülen ve çok sayıda ülkede yapılan alan araştırmalarını da kapsayan Avrupa politika deneyimleri ile ilgili olarak Yürütme Ajansı tarafından yönetilen belirli teklif çağrılarını kapsamaktadır.
Avrupa politika araçlarına destek, özellikle:
- Beceri ve yeterliliklerin şeffaflığını, tanınmasını ve kredi transferini kolaylaştırmak, kalite güvencesini geliştirmek, beceri yönetimini ve rehberliği desteklemek adına şeffaflık araçları (beceriler ve yeterlilikler). Bu eylem söz konusu araçların uygulanmasına destek sağlayan ağları da kapsayacaktır;
- AB Beceriler Panoraması online platformu gibi Avrupa araçlarını geliştirmeye ve desteklemeye yönelik beceri zekası;
- Okur yazarlık ve yetişkin öğrenmesi, gençlik çalışması ve gençlik bilgilendirilmesi gibi belirli politika alanlarını destekleyen ağlar (SALTO ve Eurodesk);
- Özel yükseköğretim araçları –U-Multiranking gibi araçların desteklenmesi ve geliştirilmesi, Bologna Sürecine veya Yükseköğretimin dış boyutuna destek; komşu bölgeler ve genişleme bölgelerinin yanı sıra Rusya ve Orta Asya’da Yükseköğretim Reform Uzmanlarından oluşan ulusal ekipler;
- Organize hareketliliğin kalitesini artırmak ve Avrupa çapında çıraklık eğitiminin kalitesini ve arzını artırmak konusunda Ulusal Otoriteleri desteklemek için Mesleki Eğitim ve Öğretim Hareketlilik Şartını uygulamaya yönelik özel Mesleki Eğitim ve Öğretim araçları.
OECD ve Avrupa Konseyi gibi uluslararası kurum/kuruluşlarla işbirliği. Bu eylem Ortak Ülkeler ile politika diyaloğunu ve dünya çapında Avrupa yükseköğretiminin uluslararası cazibesinin tanıtımını da güçlendirecektir. Aynı zamanda söz konusu eylem AB’ye komşu Ortak Ülkelerde Yükseköğretim Reformu Uzman Ağını ve uluslararası mezun derneklerini destekleyecektir.
Aşağıdaki hususlar da dâhil, paydaş diyaloğu, politika ve program tanıtımı:
- Yürütme Ajansı tarafından yönetilen belirli bir teklif çağrısı aracılığıyla eğitim, öğretim ve gençlik alanlarındaki Avrupa STK’larını ve AB çapındaki ağları destekleyen Sivil Toplum Ortaklıkları.
- İlgili politika konularında (Eğitim, Öğretim ve Gençlik Forumu veya Avrupa Gençlik Haftası gibi) politika yapıcılar ve paydaşlar ile kamusal etkinlikler, toplantılar, tartışmalar ve istişareler;
- Ulusal Çalışma Gruplarına desteğin yanı sıra, gençler ve karar alıcılar arasındaki diyaloğu teşvik eden toplantılar
- Politika çıktıları ve öncelikler, Erasmus+ Programı, bunun sonuçları, özellikle Avrupa Yapısal Fonları ve Avrupa Yatırım Fonları olmak üzere, diğer AB programları ile Erasmus +’ın potansiyel sinerjileri konusunda farkındalık yaratma, bilgilendirme ve yaygınlaştırma faaliyetleri.
Bu Ana Eylem aracılığıyla uygulanan faaliyetlerin amaçları şunlardır:
- Açık Koordinasyon Yöntemleri aracılığıyla eğitim, öğretim ve gençlik sistemlerinin kalitesini, etkinliğini ve eşitliğini iyileştirmek. Avrupa Dönem Başkanlıklarından kaynaklanan genel ve Ülke Bazında Tavsiye Kararlarının uygulanmasını desteklemek.
- Sistemleri, yapıları ve süreçleri test edip iyileştirmek için yetkili otoriteler arasında en üst siyasi seviyede ulus ötesi işbirliğini ve karşılıklı öğrenmeyi teşvik etmek.
- Eğitim ve Öğretimde İşbirliği Stratejik Çerçevesi (ET2020), Avrupa Gençlik Stratejisi ve Bologna ve Kopenhag süreçleri gibi belirli politika gündemleri kapsamında kanıta dayalı politikayı desteklemek için özellikle akran öğrenme aracılığıyla bilgi ve analitik kapasite geliştirmek
- Sağlıklı karşılaştırmalı uluslararası verileri ve uygun ikincil analizleri Avrupa seviyesinde ve ulusal seviyede politika yapımı için erişilir kılmak; yenilikçi politikaların uygulamasını değerlendirip izlemek, transfer edilebilirliği ve ölçeklenebilirliği teşvik etmek için anlamlı kanıtların toplanmasını ve bunların analizini kolaylaştırmak.
- Avrupa ağlarını desteklemek; örgün, yaygın, sargın eğitimde, mesleki eğitim ve öğretimde edinilen yeterliliklerin saydamlığını ve tanınmasını güçlendiren araçlar uygulamak; Avrupa Beceri ve Yeterlilikler Alanına giden yolu hazırlamak.
- Sivil toplum ağlarının ve sivil toplum kurum/kuruluşlarının politika uygulamasına aktif katılımını desteklemek
- Gençler ile Yapılandırılmış Diyaloğu desteklemek ve demokratik hayata aktif katılımlarını teşvik etmek
- Program Ülkeleri ve Ortak Ülkelerden gelen politika yapıcılar, uygulayıcılar ve paydaşlar arasında iyi uygulama değişimlerini, diyaloğu, karşılıklı öğrenmeyi ve işbirliğini desteklemek
- Avrupa politikalarının ve Erasmus+ programının sonuçları ile ilgili farkındalık yaratmak ve bunların ulusal, bölgesel veya yerel seviyede kullanımını teşvik etmek. Avrupa yükseköğretiminin profilini ve cazibesini dünya çapında yükseltmek
- Gerek Avrupa Yapısal Fonları ve Avrupa Yatırım Fonları gibi diğer AB programları ile gerekse ulusal veya bölgesel seviyedeki hibe tahsis programları ile sinerjilere hız kazandırmak.
SPOR
Hangi Eylemler Destekleniyor?
Aşağıda belirtilen spor alanındaki eylemler uygulanmaktadır:
- İşbirliği Ortaklıkları
- Kâr amacı gütmeyen Avrupa spor etkinlikleri
Ayrıca, Erasmus+ politika yapmak için kanıt temelli (yani gerekçeleri ortaya koymaya yönelik incelemeler, veri toplama, anket vb.) çalışmalar yapmaya, ilgili Avrupa paydaşları ile diyaloğu teşvik etmeye (AB Spor Forumu, konferanslar, toplantılar, seminerler vb.) ve Üye Devletler arasında politika diyaloğunu geliştirmeye (AB Dönem Başkanlığı etkinlikleri) yönelik eylemleri de desteklemektedir. Bu eylemler Avrupa Komisyonu tarafından ya doğrudan veya Yürütme Ajansı aracılığıyla uygulanacaktır. Daha fazla bilgi için, Komisyon ve Yürütme Ajansının internet sitelerini ziyaret ediniz.
Spor alanında Erasmus+ programı tarafından gerçekleştirmeye çalışılan özel amaçlar şunlardır:
- Doping, şike ve şiddetin yanı sıra her türlü hoşgörüsüzlük ve ayrımcılık gibi sporun bütünlüğüne getirilen sınır ötesi tehditler ile mücadele etmek;
- Sporda iyi yönetişimi ve sporcuların çift taraflı kariyerlerini teşvik edip desteklemek;
- Herkes için spora daha fazla katılım ve eşit erişim aracılığıyla sosyal içerme, eşit fırsatlar ve sağlığı iyileştiren fiziksel faaliyetlerin önemi konusunda farkındalık ile birlikte sporda gönüllü faaliyetleri teşvik etmek.
Erasmus+ Yönetmeliği tarafından da belirtildiği gibi, spor eylemleri herkesi içeren spor faaliyetlerine odaklanılarak yürütülecektir.
Spor alanındaki eylemlerin yerel, bölgesel, ulusal seviyede ve Avrupa seviyesinde yenilikçi deneyimlerin geliştirilmesi, transferi ve/veya uygulanması ile sonuçlanması beklenmektedir.
Katılımcı kurum/kuruluşlar açısından spor alanında desteklenen Erasmus+ projelerinin aşağıdaki çıktıları üretmesi beklenmektedir:
- AB seviyesinde/uluslararası seviyede faaliyet göstermek konusunda daha yüksek kapasite ve profesyonellik: daha iyi yönetim yeterlilikleri ve uluslararasılaşma stratejileri; diğer ülke ortakları ile daha güçlü işbirliği; AB seviyesinde/uluslararası seviyede spor alanında projeler organize etmek için daha fazla finansal kaynak (AB fonları haricindeki) tahsis edilmesi; AB seviyesindeki/uluslararası seviyedeki spor projelerinin hazırlanması, uygulanması ve izlenmesi ve takibinde daha yüksek kalite; vatandaşların spor faaliyetlerine ve sağlığı iyileştiren fiziksel faaliyetlere katılımını teşvik etmek ve sosyal dışlanma riski taşıyanları dahil etmek için daha fazla kapasite;
- Kurum/kuruluş içerisinde daha modern, dinamik, kendini adamış, profesyonel bir ortam: iyi uygulamaları ve yeni yöntemleri günlük faaliyetlere entegre etmeye hazır; farklı alanlarda veya diğer sosyo-ekonomik sektörlerdeki kurum/kuruluşlar ile sinerjilere açık; spor alanındaki Avrupa politikasının hedefleri ile uyumlu olarak, sporda profesyonellerin ve gönüllülerin sosyo-eğitimsel gelişmesini teşvik eden.
Spor alanındaki Programın genel amacı ile uyumlu olarak, sistemik seviyede, Spor eylemlerinin, sporda Avrupa boyutunun gelişmesine katkı sağlaması beklenmektedir.
Bireysel perspektiften bakıldığında, sonuçta Erasmus+ aracılığıyla desteklenen spor projeleri ile sporda ve fiziksel faaliyetlere katılımı artıracaktır.
JEAN MONNET
Hangi Eylemler Destekleniyor?
Jean Monnet Faaliyetleri aşağıdaki Eylemleri desteklemektedir:
- Jean Monnet Modülleri (öğretme ve araştırma)
- Jean Monnet Kürsüleri (öğretme ve araştırma)
- Jean Monnet Mükemmellik Merkezleri (öğretme ve araştırma)
- Kurum/kuruluş ve Derneklere Jean Monnet Desteği
- Jean Monnet Ağları (akademik camia ile politika tartışması)
- Jean Monnet Projeleri (akademik camia ile politika tartışmaları)
Amaçları
Jean Monnet Eylemleri, dünya çapında Avrupa Birliği çalışmaları alanında araştırma ve öğretme konusunda mükemmelliği teşvik etmeyi amaçlamaktadır. Bu faaliyetler, özellikle AB politikalarının yönetişimini güçlendirmek için akademik cami a ile politika yapıcılar arasındaki diyaloğu pekiştirmeyi de amaçlamaktadır.
Avrupa Birliği araştırmaları özellikle Avrupa Entegrasyon sürecinin iç ve dış boyutlarına vurgu yaparak Avrupa’nın bir bütün olarak araştırılmasını içermektedir. Bu disiplin ayrıca globalleşmiş bir dünyada AB’nin rolünü ve insanlar ve kültürler arasında aktif Avrupa vatandaşlığını teşvik etmeyi kapsamaktadır.
Temel konu alanları aşağıda yer almaktadır:
- AB ve Karşılaştırmalı Bölgesellik Çalışmaları
- AB İletişim ve Bilgi Çalışmaları
- AB Ekonomi Çalışmaları
- AB Tarih Çalışmaları
- AB Kültürler Arası Diyalog Çalışmaları
- AB Disiplinler Arası Çalışmalar
- AB Uluslararası İlişkiler ve Diploması Çalışmaları
- AB Hukuk Çalışmaları
- AB Siyasi ve İdari Çalışmaları
Ancak, AB ile ilgili öğretme, araştırma veya düşünme ile ilgili bir unsur içerdiklerinde ve genel anlamda müfredatın Avrupalılaşmasına katkı sağladıkları ölçüde, farklı konu alanları (örneğin sosyoloji, felsefe, din, coğrafya, edebiyat, sanat, bilim, çevre çalışmaları, global çalışmalar vb.) da bu alan ile bağlantılı olabilir.
Karşılaştırmalı araştırmalar yalnızca dünya çapında farklı entegrasyon süreçleri ile ilgili oldukları durumlarda dikkate alınacaktır.
Erasmus+ Programının genel amaçları ile ilişkili olarak, Jean Monnet’nin amaçları şunlardır:
- AB çalışmaları konusunda öğretme ve araştırmada mükemmelliği teşvik etmek;
- Akademik ve profesyonel hayatlarında Avrupa Birliği konularında bilgi sahibi olan üniversite öğrencilerini ve genç profesyonelleri bir araya getirmek ve vatandaşlıkla ilgili becerilerini geliştirmek
- Özellikle AB politikalarının yönetişimini geliştirmek için akademik camia ile politika yapıcılar arasındaki diyaloğu güçlendirmek;
- Öğretme ve araştırmada yeniliği teşvik etmek (örneğin sektörler arası ve/veya çok disiplinli çalışmalar, açık eğitim, diğer kurum/kuruluşlarla ağ kurma)
- Yükseköğretim kurumları tarafından öğrencilerine önerilen müfredatta AB ile ilgili konuları yaygınlaştırmak ve çeşitlendirmek
- AB konuları ile ilgili mesleki eğitimlerin kalitesini iyileştirmek (AB konularını daha derinlemesine ele alan veya yeni konularla genişleten modüller aracılığıyla)
- Genç akademisyenlerin AB konularında öğretme ve araştırma taahhüdünü güçlendirmek
Jean Monnet’nin ilgili katılımcılar, destekleyen kurum/kuruluşlar ve eylemlerin çerçevesini çizen politika sistemleri üzerinde pozitif ve uzun süreli etkiler yaratması beklenmektedir. Eylemlere dolaylı olarak veya doğrudan iştirak eden katılımcılar ile ilgili olarak, Jean Monnet aşağıdaki çıktıları üretmeyi amaçlamaktadır:
- Genç mezunların eğitimlerine bir Avrupa boyutu katmak veya bunu güçlendirmek suretiyle bu mezunların istihdam edilebilirliğinin artması ve daha iyi kariyer beklentilerine sahip olmaları;
- Avrupa Birliğini anlamak ve ona katılmak konusunda artan ilgi ve bunun sonucu olarak daha aktif vatandaşlık;
- AB konularında araştırma ve öğretme yapmak isteyen genç araştırmacıların ve akademisyenlerin desteklenmesi;
- Mesleki gelişim ve kariyer gelişimi anlamında akademik personele daha fazla fırsatlar sunulması.
Jean Monnet kapsamında desteklenen faaliyetlerin katılımcı kurum/kuruluşlar üzerinde de aşağıdaki çıktıları üretmesi beklenmektedir:
- AB konularında öğretme ve araştırma yapmak konusunda daha yüksek kapasite: iyileştirilmiş veya yenilikçi müfredat; mükemmel öğrencileri çekmek için daha yüksek kapasite; diğer ülkelerden ortaklar ile güçlendirilmiş işbirliği; kurum/kuruluş içerisinde AB konularında öğretme ve araştırma yapmak için daha fazla finansal kaynak tahsisi
- Kurum/kuruluş içerisinde daha modern, dinamik, bağlı ve profesyonel bir ortam: Genç araştırmacı ve akademisyenlerin mesleki gelişimini teşvik eden; iyi uygulamaları ve yeni AB konularını didaktik programlara ve girişimlere entegre etmeye hazır; diğer kurum/kuruluşlar ile sinerjiye açık.
Uzun vadede Jean Monnet’nin AB çalışmalarının dünya çapında tanıtımını ve çeşitlenmesini teşvik etmesi ve daha fazla sayıda Fakülte ve Bölümden personelin Avrupa Birliği konusunda öğretme ve araştırmalara katılımını teşvik edip yaygınlaştırması beklenmektedir.
Diğer Uluslararası Projeler
İkili veya daha çok ortaklıklı uluslararası sözleşmelerle yürüyen proje çeşididir. Genellikle AR-GE ağırlıklı projelerdir.
Merkezi Finans ve İhale Birimi Projeleri
Katılım Öncesi Yardım Aracı (Instrument for Pre-accession Assistance - IPA) kapsamında sivil toplum kuruluşları (ticaret ve sanayi odaları, meslek odaları, üniversiteler, dernekler, vakıflar, kooperatifler, birlikler, sendikalar vb.) tarafından geliştirilen projeler “Hibe Programı” adı verilen bir yöntem ile finanse edilmektedir. Hibe Programı, halihazırdaki Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA) kapsamındaki öncelikler çerçevesinde merkezi düzeydeki kamu kuruluşları (Bakanlıklar, Müsteşarlıklar vb.) tarafından geliştirilmiş projelerin içerinde yer alan ve söz konusu proje alanındaki AB uyum çalışmalarına sivil toplum kuruluşlarının da katılmasını desteklemek amacıyla oluşturulmuş bir uygulama yöntemidir. Hibe Programlarının şeffaf ve objektif uygulanmasını temin etmek üzere duyuru, başvuru ve değerlendirmenin koordinasyonu görevi Hazine Müsteşarlığımıza bağlı olarak faaliyet gösteren Merkezi Finans ve İhale Birimine (MFİB) verilmiştir.
H2020,
ERASMUS+
Erasmus+ 2017 Teklif Çağrıları
• Avrupa Komisyonu web sayfası
• Türkiye Ulusal Ajansı web sayfası
TÜBİTAK
BLACK SEA Cross Border Cooperation